Co je PPC kampaň?
Pro reklamu na internetu jednoznačně preferuji tzv. PPC (pay-per-click) kampaně, které patří mezi nejefektivnější nástroje reklamy a propagace na internetu. PPC kampaně jsou charakteristické tím, že platíte pouze za proklik uživatele, nikoli za počet shlédnutí, takže vynaložené prostředky přímo souvisí se zájmem uživatele o konkrétní výrobek nebo službu (reklamní inzerce, kde platíte za počet zobrazení reklamy zákazníkovi se využívají také, ale zpravidla pro zvýšení povědomí o značce). PPC kampaně mohou být založeny jako inzerce, zobrazující se ve vyhledávací síti, kdy uživatel pomocí klíčových slov hledá ve vyhledávačích jako jen například Google nebo Seznam službu nebo produkt, který nabízíte, nebo formou zobrazování v tzv. obsahové síti.
Pro vaši lepší představu, co přesně znamená pojem obsahová síť – předpokládejme, že jste například výrobce travních sekaček. Na serveru iDnes vyjde článek o travních sekačkách a vám, jelikož máte zadanou PPC reklamu v systému, se kterým server iDnes spolupracuje, se zobrazí reklama na konci tohoto článku.
Jedná se tedy o relevantní a správně cílenou reklamu (už sama skutečnost, že návštěvník tento článek čte, nebo daný výraz vyhledává, naznačuje, že ho tato problematika nějakým způsobem zajímá), nabízející konkrétní související výrobek nebo službu čtenáři článku.
PPC reklama je ve srovnání s klasickými reklamními formáty mnohem efektivnější, cílená a nepoměrně levnější.
Úplným protikladem k této formě reklamy jsou například bannerové reklamy nebo reklamy ve formě různých pop-up oken, která se objevují zpravidla všem návštěvníkům serveru, na kterém se reklama zobrazuje (nebo jeho sekci) bez ohledu na jejich zájmy a potřeby a které navíc čtenáře ve většině případů spíše obtěžují, než aby přinesly kýžený výsledek.