Sociální marketing

dot_decor.png

Sociální sítě se staly fenoménem dnešní doby. Velká části internetové populace v České republice jsou uživateli sociální sítě Facebook – pro zajímavost – uživatelů internetu v ČR je přes 8,5 milionu, tj. 90% obyvatel obyvatel ČR starších 10 let (zdroj: NetMonitor, 2020) , z toho jich je 5,3 miliónu uživateli sociální sítě Facebook.

Sociální sítě v ČR

Název sociální sítě Počet uživatelů

Zdroj: infografika gmiprojects

Hlavní výhody a nevýhody profilu na sociální síti Facebook

Mezi hlavní výhody profilu na sociální síti patří:

  • za minimální náklady vysoký přínos
  • Přesné cílení (takzvanými fanoušky stránky se stávají v drtivé většině případů uživatelé, které daná problematika skutečně zajímá)
  • Reklama zdarma (v momentě, kdy se některému z příznivců profilu bude líbit váš příspěvek a klikne na „Líbí se mi“, uvidí toto „doporučení“ v průměru 120 dalších uživatelů – přátel tohoto člověka (český uživatel Facebooku má ve svém účtu v průměru 120 přátel), u kterých lze předpokládat, právě z toho důvodu, že vidí, že se příspěvek líbí někomu z jeho přátel, že se na odkaz rovněž podívají. Jedná se tedy o reklamu, která se následně prakticky šíří sama.
  • Možnost získání okamžité zpětné vazby na produkt (možnost zjištění zpětné vazby může být výhodou, ale v některých případech i nevýhodou zároveň) činí z Facebooku mocný nástroj v oblasti marketingu.
  • Vhodné místo pro publikaci a sdílení fotografií či videí z akcí
  • Vytváření a distribuce pozvánek na akce s možností sledování počtu účastníků, kteří potvrdili účast

Hovoříme-li o výhodách, musíme také zmínit i nevýhody:

  • přispívat může každý, kdo má účet na facebooku a kdo je fanouškem stránky – fanouškem se může stát každý registrovaný uživatel – nutnost průběžného sledování profilu
  • fanouškem stránky se může stát kdokoli z konkurentů – nemožnost ovlivnit/zakázat přístup určitým uživatelům (k tomu slouží tzv. Facebookové skupiny – Groups)

Založení firemní stránky na sociální síti (Facebook, YouTube, Twitter, apod.)

Vytvořím vám firemní stránku/profil na vámi vybrané síti (Facebook, YouTube, Twitter, apod.). Prostřednictvím tohoto profilu budete moci být v kontaktu s ostatními uživateli/fanoušky/klienty. Facebooková stránka umožňuje kontakt s ostatními uživateli, získání objektivního hodnocení i zpětné vazby a především pak možnost šíření obchodního sdělení pro velký objem návštěvníků vybrané sítě a vytváření událostí.