+420 605 236 723   info@vyrobawebu.cz

Sociální sítě se staly fenoménem dnešní doby. Velká části internetové populace v České republice jsou uživateli sociální sítě Facebook – pro zajímavost – počet uživatelů internetu v ČR je bezmála 7 miliónů (69% obyvatel) (zdroj: NetMonitor, 2013) , z toho jich je 4,2 miliónu uživateli sociální sítě Facebook.

Sociální sítě v ČR

Graf: Sociální sítě v ČR - Facebook, Linkedin, Google+, Twitter

Sociální sítě v ČR – Facebook, Linkedin, Google+, Twitter


Název sociální sítě Počet uživatelů
Facebook4 200 000
LinkedIn640 000
Google+400 000
Twitter180 000

Hlavní výhody a nevýhody profilu na sociální síti Facebook

Mezi hlavní výhody profilu na sociální síti patří:

  • za minimální náklady vysoký přínos
  • Přesné cílení (takzvanými fanoušky stránky se stávají v drtivé většině případů uživatelé, které daná problematika skutečně zajímá)
  • Reklama zdarma (v momentě, kdy se některému z příznivců profilu bude líbit váš příspěvek a klikne na „Líbí se mi“, uvidí toto „doporučení“ v průměru okamžitě 120 dalších uživatelů – přátel tohoto člověka (český uživatel Facebooku má ve svém účtu v průměru 120 přátel), u kterých lze předpokládat, právě z toho důvodu, že vidí, že se příspěvek líbí někomu z jeho přátel, že se na odkaz rovněž podívají. Jedná se tedy o reklamu, která se následně prakticky šíří sama.
  • Možnost získání okamžité zpětné vazby na produkt (možnost zjištění zpětné vazby může být výhodou, ale v některých případech i nevýhodou zároveň) činí z Facebooku mocný nástroj v oblasti marketingu.
  • Vhodné místo pro publikaci a sdílení fotografií či videí z akcí
  • Vytváření a distribuce pozvánek na akce s možností sledování počtu účastníků, kteří potvrdili účast

Hovoříme-li o výhodách, musíme také zmínit i nevýhody:

  • přispívat může každý, kdo má účet na facebooku a kdo je fanouškem stránky – fanouškem se může stát každý registrovaný uživatel – nutnost průběžného sledování profilu
  • fanouškem stránky se může stát kdokoli z konkurentů – nemožnost ovlivnit/zakázat přístup určitým uživatelům

Založení profilu na sociální síti (Facebook, YouTube, Twitter, apod.)

Vytvoříme vám profil na vámi vybrané síti (Facebook, YouTube, Twitter, apod.) Profil umožňuje kontakt s ostatními uživateli, získání objektivního hodnocení i zpětné vazby a především pak možnost šíření obchodního sdělení pro velký objem návštěvníků vybrané sítě – oproti jiným formám online propagace navíc bez rizika střetu s českou legislativou.