6 nejdůležitějších oblastí v online marketingu u malých a středních firem v roce 2022

dot_decor.png

Online marketing v roce 2022

Online marketing v roce 2022 a výhledy do příštích let

Jedním z největších trendů, které pozorujeme v online marketingu malých a středních firem, je odklon od tradičních „outbound“

marketingových technik, jako je obvolávání lidí a reklama v tisku, a přechod k modernějším „inbound“ metodám, jako je obsahový marketing a marketing na sociálních sítích.

Tento posun má několik důvodů. Ten první je, že techniky outbound marketingu jsou stále méně účinné, protože spotřebitelé jsou stále chytřejší a odolnější vůči „prodeji“. Jako příklad mohu uvést aplikace pro chytré telefony jako například „Můžu to zvednout“, „Nevolejte“, atd., které mají široké databáze čísel (spravované reportováním samotnými uživateli), kdy po jejich instalaci při volání z daného čísla rovnou uvidíte, zda-li se jedná o obchodní nabídku (případně jaké firmy a jaké služby). Musím říci, že je to skvělá služba, kterou sám využívám, protože už předem vím, že se jedná například o nabídku finančních služeb, telekomunikačních služeb, energií, apod.

Ten druhý důvod je, že inbound (online) marketing je nákladově efektivnější, protože nevyžaduje drahé pronájmy reklamních ploch ani najímání prodejců. Online marketing také umožňuje mnohem efektivnější cílení a měření výkonu a přínosů konkrétní reklamy, což u Billboardů moc nejde. A konečně, online marketing umožňuje podnikům budovat osobnější a trvalejší vztahy se zákazníky, což je v našem digitálním věku stále důležitější.

Pokud jste majitelem malé nebo střední firmy, je důležité, abyste tyto trendy sledovali a ujistili se, že s nimi vaše marketingová strategie drží krok. Pokud si nejste jisti, kde začít, zvažte najmutí digitální marketingové agentury, která vám pomůže vypracovat účinný plán inbound/online marketingu.

V dnešní době je velmi důležité, aby malé a střední online firmy znaly nejnovější trendy v online podnikání (nebo měly někoho, kdo je zná), aby si udržely konkurenceschopnost. Podíváme se na šest trendů v online podnikání, které by živnostníci a malé a střední podniky měly znát:

1. Online marketing (reklama) v sociálních sítích

Marketing v sociálních médiích a Influencer marketing je jedním z největších trendů v online marketingu v roce 2022 a troufám si odhadnout, že tomu tak bude i v roce 2023.

Platformy sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter, Instagram a TikTok, patří k nejoblíbenějším způsobům, jak navázat kontakt se zákazníky a propagovat své podnikání. Podniky musí mít účty na sociálních sítích a pravidelně zveřejňovat aktualizace, aby zůstaly v povědomí cílové skupiny. Velmi silným trendem je v této oblasti také natáčení kratších či delších propagačních videí, která jsou následně promována v reklamách na sociálních sítích.

2. PPC reklama

PPC reklama je stále velmi důležitá v online marketingu firem. Jak bude vypadat PPC reklama v roce 2023? Stručná odpověď zní, že bude vypadat jinak než dnes. Vzestup umělé inteligence a pokračující vývoj algoritmů vyhledávačů zásadním způsobem mění prostředí online reklamy. Zde jsou čtyři způsoby, kterými umělá inteligence (Artifical Inteligence – AI) ovlivní PPC reklamu v příštích letech: 

  1. Automatizovaná tvorba a optimalizace reklam. AI umožní inzerentům automaticky vytvářet a optimalizovat reklamy pro různá publika a kontexty. To umožní takovou úroveň přizpůsobení a personalizace, jakou dnešní reklamní platformy neumožňují. 
  2. Větší využití dat pro cílení reklamy. AI umožní inzerentům přístup k většímu množství dat pro cílení reklamy a jejich využití. To bude zahrnovat data ze sociálních médií, vyhledávačů a dalších zdrojů. Inzerenti budou moci cílit reklamu na konkrétní demografické údaje, zájmy a dokonce i místa. 
  3. Další zlepšení výkonu reklamy. Umělá inteligence pomůže inzerentům zlepšit výkonnost jejich reklam. To bude zahrnovat vyšší míru prokliku, nižší náklady na kliknutí a lepší míru konverze. 
  4. Snížení závislosti na klíčových slovech. AI umožní inzerentům cílit reklamy na uživatele na základě jejich záměru a kontextu, nikoli na základě konkrétních klíčových slov. Tím se sníží závislost na klíčových slovech a reklamy se stanou více relevantními

3. Obsahový marketing

Obsahový marketing je dalším populárním trendem online podnikání. Malé a střední podniky musí vytvářet kvalitní obsah na svých webových stránkách a sociálních sítích, aby přilákaly nové a udržely si
zákazníky.

4. Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

Optimalizace pro vyhledávače je dalším důležitým trendem online podnikání. Malé a střední podniky potřebují optimalizovat své webové stránky a obsah pro vyhledávače, aby se umístily vysoko ve výsledcích vyhledávání. Tento bod úzce souvisí s předchozím bodem (Obsahový marketing)

5. Mobilní marketing

Mobilní marketing je dalším trendem v online podnikání, který malé a střední podniky musí znát. Mobilní marketing umožňuje podnikům oslovit cílovou
skupinu prostřednictvím mobilních zařízení.

Stále více lidí používá k přístupu na internet svá mobilní zařízení. To znamená, že se podniky musí zaměřit na mobilní marketing, aby oslovily své cílové skupiny. Mobilní marketing zahrnuje vytváření webových stránek přizpůsobených pro zobrazování na mobilních zařízeních, tvorbu obsahu vhodného pro mobilní zařízení a reklamu na mobilních platformách.

6. E-mailový marketing

E-mailový marketing zůstává stále účinným způsobem, jak oslovit zákazníky a propagovat svůj podnik, zboží, služby nebo výrobky. Podniky by si měly vytvořit databázi e-mailových adres a pravidelně rozesílat informační maily (zpravodaje) a upozornění na propagační akce, slevy, apod. Důležité přitom je, aby používaly vlastní e-mailové distribuční seznamy lidí, kteří jim k tomu dali výslovný souhlas a rozhodně databáze nenakupovaly nebo nestahovaly a to nejen kvůli zákonu na ochranu osobních údajů GDPR, ale také proto, aby nebyly zařazování do mezinárodních blacklistů.

Sdílejte tento článek!